Novinky

15. 10. 2017

Inventarizace majetku

Inventarizace majetku 2017Inventarizace majetku pro spravované organizace bude probíhat pomocí elektronických čtecích zařízení (načtením…

Číst více

Mapa intenzity dopravy

Spustili jsme mapu intenzity dopravy. V přehledné aplikaci, která vznikla jako nadstavba klasického dopravního modelu města, je možné zjistit v hodinových intervalech zatížení jednotlivých plzeňských komunikací.

Tento nástroj má dvě roviny využití, data jsou užitečná odborníkům, kteří plánují zásadní dopravní stavby ve městě. Aplikace je schopna přesně vyobrazit, jak plánovaná uzavírka reálně zatíží okolní komunikace. Pokud se tedy již při plánování ukáže, že vliv na dopravu by byl neúnosný, například kvůli dalším uzavírkám v okolí, termín realizace projektu se může odsunout či jinak přizpůsobit.

Mapa je zároveň přístupná široké veřejnosti, a to na webu www.intenzitadopravy.plzen.eu. „Dopravní situaci je možné pozorovat hodinu po hodině, průjezdnost komunikace je označena barevně a očíslována stupni plynulosti 1 – 5. Do mapy se promítla data, která zohledňují uzavírky a omezení, maximální kapacitu komunikace, obydlenost jednotlivých částí Plzně, statistky o pohybu vozidel atd.

Samotný vývoj aplikace trval 3 měsíce a spolupracovalo na něm několik institucí, kromě města, zastoupeného Správou informačních technologií města Plzně, také Západočeská univerzita v Plzni, belgická společnost IS-practice, EDIP s.r.o. a HSRS s.r.o.

Mapa dopravy navíc dostane v budoucnu další rozměr, a to díky prestižní dotaci z výzkumných a inovačních programů Evropské unie Horizon 2020, kam je Správa Informačních Technologií zapojena. Jedná se o projekt PoliVisu, na kterém bude spolupracovat 14 partnerů z celé Evropské unie, začne v listopadu tohoto roku a potrvá tři roky. Plzeňský pilot bude zaměřen na dynamické modelování dopravy v reálném čase s přispěním dat ze senzorů umístěných na světelných křižovatkách. Cílem je vyvinout automatizovanou webovou službu, která dokáže na základě dopravní situace a se zohledněním mimořádných událostí, jako je dopravní nehoda nebo třeba hokejové utkání, namodelovat dopravní situaci pro nadcházející hodiny. Celkový rozpočet projektu PoliVisu činí více než 3,9 milionu EUR. Město Plzeň je jedním ze třech pilotních měst, a to společně s Paříží a belgickým Gentem. Pro získání dotace jsou přitom stanoveny přísné podmínky, úspěšnost se pohybuje jen okolo 10%.