Plzeň součástí aplikace Záchranka

Jaký je cíl projektu:

  • Zlepšit informovanost obyvatel Plzně v krizových situacích, které mají bezprostřední vliv na jejich život a zdraví
  • Pomocí efektivního informování předejít přetížení tísňové linky

Jaký je výsledek projektu:

Plzeň se stává součástí aplikace Záchranka, kterou si do svých chytrých telefonů a tabletů stáhlo už víc než milion uživatelů. Pomocí této aplikace mohou zájemci dostávat varovná hlášení o závažných událostech, jako jsou povodně, požáry velkého rozsahu, chemické havárie, znečistění pitné vody atd., a to bez nutnosti sledovat polohu uživatelů. Příchozí push notifikace obsahuje informaci s postupem chování a odkazem na krizový portál města nebo kraje. Lidé mají okamžitě k dispozici zásadní informace a ve většině případů tak odpadá potřeba kontaktovat tísňovou linku, která bývá v krizových situacích výrazně přetížena. Plzeň se stává součástí této funkcionality jako druhé město v České republice, hned po Praze.

 



Mezi další funkce aplikace Záchranka, která je propojená s integrovaným záchranným systémem, patří:

  • SOS tlačítko, které v případě potřeby odešle na dispečink nouzovou zprávu (obsahuje přesnou polohu, stav baterie mobilního telefonu, osobní informace včetně zdravotního stavu, kontakty na osoby blízké apod.) a zároveň vytáčí linku 155
  • Encyklopedie první pomoci
  • Nejrozsáhlejší databáze automatických externích defibrilátorů v ČR
  • Seznam pohotovostních služeb i stanic Horské služby

Aplikace je plně přizpůsobena neslyšícím i nevidomým lidem. Kromě České republiky funguje i na území Rakouska, Maďarska a na horách v sousedním Slovensku. Apka je ke stažení zdarma, a to na operační systém Android i iOS. Více informací najdou zájemci na www.zachrankaapp.cz.





Další projekty
5. 9. 2018

Bezpečnost dětí – opatření na ZŠ

V posledních letech se jednoznačně mění pohled na bezpečnost ve školách. Doba, ve které žijeme a incidenty, jejichž počet bohužel obecně roste, si žádají naší ostražitost a...
26. 8. 0207

Elektronický Portál Občana EPO

Elektronický Portál Občana (EPO) přináší občanům možnost elektronického podání prostřednictvím online interaktivních formulářů. Portál umožní občanům vytvoření...
19. 8. 2018

Open data

Jaký je cíl projektu: Poskytnout veřejnosti data o provozu, chodu, fungování města a jeho organizací v dostupných formátech pro další zpracování. Jaký je výsledek projektu: Město...


HelpDesk

Potřebujete odbornou pomoc?

Volejte: 378 035 555
Pište: helpdesk@plzen.eu
Zadávejte: https://cd.plzen.eu


Odesláním souhlasíte s našimi podmínkami zpracování osobních údajů.


Naše projekty